Fòrum de filosofia
28 de Març de 2024, 08:37:20 *
Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't.

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Notícies: Forum actualizado (Julio 2009). Para participar es necesario registrarse.
Fòrum actualitzat (Juliol 2009). Per a enviar missatges és necessari registrar-se prèviament. Els alumnes que vulguin participar s'han de registrar.
 
   Inici   Ajuda Buscar Calendari Ingressar Registrar-se  
Pàgines: [1]   Anar Baix
  Imprimir  
Autor Tema: Convençut o segur?  (Llegit 10232 cops)
adonis
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 37



« el: 14 de Febrer de 2007, 09:29:28 »

bones! vull inciar aquest tema perque fa temps el meu pare em va fer veure l'enorme diferència entre aquestes dues paraules.

crec que és bo, quan intentem argumentar o explicar alguna cosa, saber veure quan podem fer servir la paraula segur, ja que tal i com dieu, podem estar segurs de molt poques coses. en canvi, és molt més productiu fer servir la paraula "convençut" ja que així pots deixar clara la teva opinió però no estàs afirmant una cosa que no en tens probes que sigui REAL (altre tema polèmic: què és la realitat). Bé no me'n vull anar del tema, només posaré un exemple.

a classe, sovint es discuteix sobre l'existència de déu. doncs bé, tot i qe a vegades per picar els companys els dic que SEGUR que déu no existeix, no ho puc estar. estic CONVENçUT de que déu no existeix i defensaré fins la mort que és així i intentaré convèncer a tothom qui pugui de la meva opinió, però al no tenir cap prova irrefutable que la meva opinió és la realitat, no puc utilitzar la paraula "segur".

com sempre m'he enrotllat molt, però crec que és un tema interessant.

que en penseu?

un petó*
« Darrera modificació: 18 de Febrer de 2007, 09:44:03 per moderadors » En línia

"el dubte és el principi de la saviesa..."
X@N@
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 5



« Resposta #1 el: 15 de Febrer de 2007, 06:14:22 »

Xin Chào,
Estic d´acord amb tot això que dius adonis.
Per estar segurs d´alguna cosa crec que primer hauriem d´estar convençuts i desprès, un cop tenim proves, passar a la seguretat. Però també és molt fàcil dir ¨estic segur de tal¨ sense saber perquè i sense donar arguments, primer ens hauriem d´assegurar.
Respecte a la teva pregunta de què és la realitat et puc dir que la realitat és tot allò que existeix (crec xDD).

Kiss  Ginyar
En línia

*Love is a game that two can play, and both win by losing their heart.*
KuroNeko
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 15



« Resposta #2 el: 17 de Febrer de 2007, 09:04:58 »

Adonis, dius: "estic CONVENçUT de que déu no existeix i defensaré fins la mort que és així i intentaré convèncer a tothom qui pugui de la meva opinió"

Ja sé que poder no ve al cas, però em sopren aquesta actitud. Tan greu és que a gent pensi coses diferents a les que penses tu? xD

Vos imposar la teva opinió perque no t'agrada que pensin diferent? Poder perque penses que estan equivocats i els vols ajudar?

Si no pots estar segur de que Déu no existeix, no entenc perque t'has de molestar en demostrar-ho.
En línia
adonis
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 37



« Resposta #3 el: 18 de Febrer de 2007, 04:05:28 »

entenc el que vols dir. ho dic perque crec que estan equivocats i que creure en coses que poden decebre de manera brutal o simplement que et condicionen la vida sense sentit no és bo pèr a ningú. No em molesta que la gent pensi coses diferents que jo, pero en el tema de lesglesia i la religió, com que crec firmement que tot es una mentida, magradaria que el món sen'adones i abandones les creences i deixes de donar diners a l'esglesia.

m'has malinterpretat Ginyar

adeu!
En línia

"el dubte és el principi de la saviesa..."
KuroNeko
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 15



« Resposta #4 el: 18 de Febrer de 2007, 05:54:36 »

Tens raó, t'he malinterpretat Llengua.

En relació al que dius al principi, jo crec que només podem estar convençuts de les coses que ens envolten. A part de el fet que sé que existeixo, no sé de quina altre cosa podria estar segur.

De quina n'esteu vosaltres?
En línia
moderadors
Moderador
Novato
*****
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 29


« Resposta #5 el: 23 de Febrer de 2007, 10:27:59 »

Del moderador II:

El Geni Maligne té ganes de embolicar-ho tot i, cedint als seus cruels impulsos, introdueix el següent problema:

Tenim aquestes quatre proposicions:

- Estic segur que no hi ha cap diferència entre la seguretat i el convenciment.
- Estic convençut que no hi ha cap diferència entre la seguretat i el convenciment.
- Estic segur que hi ha alguna diferència entre la seguretat i el convenciment.
- Estic convençut que hi ha alguna diferència entre la seguretat i el convenciment.

Pregunta del "millón": QUINA (O QUINES) D´AQUESTES PROPOSICIONS ÉS VERTADERA? (O, EXPRESSAT D´UNA ALTRA MANERA, QUINES SÓN FALSES?)

Apa, a pensar!


Cordialment,

El Geni Maligne



En línia
adonis
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 37



« Resposta #6 el: 24 de Febrer de 2007, 06:38:14 »

el geni maligne es maligne de veritat eh...

jeje.

bé, per començar, jo, al defensar l'opinio de que hi ha diferencies, les 2 primeres no les accepto i per tant crec que son falses.

les ultimes son les que em fan rumiar.

si una cosa és i la creus, no hi ha diferència entre convençut i segur (mirat des de la definició de segur= proves + convenciment), però si la cosa no és i la creus llavors si que hi ha diferència.

mm.. nose ben bé com expressarme, però jo diria que si ens mirem estar segurs duna cosa com nosaltres, personalment, saber que estem segurs, i no ho estem sense saber-ho,  la correcta seria la 4a. però si entenem estar segur per creure una cosa i encara que no ho sabem sigui certa, les 2 podrien ser vàlides...

si m'he expressat molt malament digueumo i intentare corregirme i ferme entendre millor.

salut!
En línia

"el dubte és el principi de la saviesa..."
Pàgines: [1]   Anar Dalt
  Imprimir  
 
Anar a:  

Impulsat per MySQL Impulsat per PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 vàlid! CSS vàlid!