Fòrum de filosofia
28 de Març de 2024, 08:48:46 *
Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't.

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Notícies: Forum actualizado (Julio 2009). Para participar es necesario registrarse.
Fòrum actualitzat (Juliol 2009). Per a enviar missatges és necessari registrar-se prèviament. Els alumnes que vulguin participar s'han de registrar.
 
   Inici   Ajuda Buscar Calendari Ingressar Registrar-se  
Enquesta
Pregunta: Quina postura creieu que és la millor?
etnocentrista - 0 (0%)
relativista moderat - 10 (52.6%)
relativista radical - 0 (0%)
universalista moderat - 8 (42.1%)
universalista radical - 1 (5.3%)
Total de vots: 18

Pàgines: 1 [2]   Anar Baix
  Imprimir  
Autor Tema: enquesta sobre universalisme o relativisme  (Llegit 26123 cops)
laia
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 20



« Resposta #15 el: 12 de Febrer de 2007, 08:33:02 »

Deixar-les cadascuna com està. Pot ser que algunes no estiguin tan desenvolupades en alguns sentits, però com et deia en altres comentaris, nosaltres fa poques dècades tampoc no ho estàvem, i bé que hem progressat. I quan em refereixo a què algunes cultures no estan tan desenvolupades com altres no estic dient que la nostra cultura sigui millor, t'ho dic perquè sé que ho pensaràs. Per exemple, jo penso que certes cultures indígenes de l'Amazònia són més riques que no pas la nord-americana, malgrat els EUA siguin una gran potència mundial.
En línia
cristian
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 14



« Resposta #16 el: 12 de Febrer de 2007, 09:33:14 »

relativista moderat       8 (57.1%)   Girar ulls
En línia

IES Castelló d'Empúries
/EuDAlD/
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 31



« Resposta #17 el: 12 de Febrer de 2007, 10:15:22 »

Jaume! he estat absent tota la tarda perquè tenia entreno, pero vui aclarirte algunes coses:
la influencia en el llenguatje no ve donat per les relacions entre cultures, ve donada per la colonització, conquistes i reconquistes! Tot i això no nego que hi hagin relacions entre cultures, però sobre això el que se del relativisme en cap moment ho nega, al contrari, que es relacionin i complementin tant com vulgui i si tenen trets en comú, donc millor, el que no accepto és que una critiqui l'altre per certes costums o per el que sigui, i consequentment, encara nego més la idea de interferir. D'on treus que el relativisme separe cultures? aquest és el meu punt de vista, ara explicam el teu, perquè m'agardaria saber com, segons tu, el relativisme separa cultures.
En línia
<<((LAURA))>>
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 4



« Resposta #18 el: 13 de Febrer de 2007, 04:47:07 »

Dieu que sempre ens basem en un mateix argument, però vosaltres què esteu fent? Només sabeu dir que el relativisme separa les cultures! Doneu-ne de millors si us plau... aquets ja no valen!
En línia
antigona
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 19


« Resposta #19 el: 13 de Febrer de 2007, 08:20:34 »

relativista moderat       8 (57.1%)   Girar ulls



és clar...

només un relativista podria insinuar que x (posició cultural) es decideix per concens social... (majoria)


situació hipotètica:

una persona és innocent i tothom ho sap, però tot i això es celebra un judici en que el jurat és tota la població per a condemnar-la a mort.

per interessos, enveges... a la majoria li convé que mori i voten culpable.

x és acceptat per consens social.
__________________________________________________________

la majoria no sempre té raó i això és una cosa que tots sabem, o hauriem de saber...
En línia
/EuDAlD/
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 31



« Resposta #20 el: 13 de Febrer de 2007, 09:11:45 »

jo discrepo també sobre el punt de majoria i minoria..perquè trobo que és un concepte molt relatiu, perquè tot comença amb minoria, i pot acabar en majoria i nose, potser no m'explico bé.

Tens rao, la majoria no te perquè tenir raò, però es fara el que la majoria eculli casi sempre..perquè antigona, si tanta mania li tenien al pobre home, encar auqe no l'haguèssin jutgat, possiblement també hauria acabat mort  Ginyar
En línia
laia
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 20



« Resposta #21 el: 13 de Febrer de 2007, 09:16:37 »

Jaume, suposant que el relativisme separés cultures, per poder-les separar haurien de ser una sola, haurien de ser totes la mateixa, ja que no pots separar coses que ja ho estan. Tu creus que totes les cultures són una de sola i per això les podem separar? Sinó, com ho expliques que separem coses que ja estan separades? Huh
En línia
moderadors
Moderador
Novato
*****
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 29


« Resposta #22 el: 13 de Febrer de 2007, 09:35:04 »

COM A MODERADOR 1 (és a dir, la veu de Déu) VOLDRIA RECOMANAR UN PARELL DE COSES EN VISTES A MANTENIR EL DEBAT EN ELS TERMES ADEQUATS:

1. missatges curts i no tractats (en la mesura del possible...)
2. el bon humor que és senyal de saviesa (per exemple, de l'estil del video que penja el Sr. Cristian com a imatge del seu perfil, recomano visita a tots aquells que no us hi hagueu fixat, ha entès perfectament que això d'un debat és cosa dura, que va de "collejas" però "sin acritud", que deia l'altre, amb bon humor i arguments per davant, com algú li ha fet veure molt raonablement a Mr. Ivan, el que posa el dit a llocs poc recoimanables...), bon humor que vol dir evitar coses personals i arguments ad hominem com els que sembla que comencen a treure el nas... la filosofia demana contundència i radicalitat però en els arguments.
3. què tal us semblaria donar una setmana més per tancar aquest tema relativisme-universalisme i proposar-ne un de nou?

salut
MODERADOR 1 (l'ull de déu que tot ho veu...)
En línia
adonis
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 37



« Resposta #23 el: 15 de Febrer de 2007, 04:51:39 »

com us piqueu.

l'unic que vull dir és que aquests relativistes que aneu de sobrats no teniu re smillor a fer que tatxarnos d'imperialistes i etnocèntrics quan no podeu defensar-vos amb arguments convincents, a no ser que siguin dels apunts.

jo em considero molt universalista i tot i creure en la superioritat occidental no em considero etnocèntric. jo he defensat l'existència dels criteris universals, i vosaltres em dieu que per considerar que la meva cultura respecta més els DRETS HUMANS que d'altres ja soc un etnocèntric i un imperialista. No. els drets humans van ser establerts el 1948 i aqui és on vull que us adoneu d'una cosa.

SEMPRE HE DIT QUE L'ABLACIÓ DEL CLíTORIS ÉS UNA PRACTICA SALVATGE I INHUMANA, doncs bé em dieu que per ells el salvatge sóc jo etc. dons molt bé aquí teniu l'article 5 de la declaració dels drets humans:

Artículo 5
Nadie será sometido a torturas ni a penas o tratos crueles, inhumanos o degradantes.

em direu que flagelar nenes acabades de nèixer i condicionarles tota la vida no és cruel ni degradant? siusplau
En línia

"el dubte és el principi de la saviesa..."
/EuDAlD/
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 31



« Resposta #24 el: 15 de Febrer de 2007, 08:24:19 »

potser és pitjor moral i mentalment viure sense haver-ho fet per ells. Per descabellat que a tu et sembli, ells no ho fan per res, segur.
I com ja s'havia dit en comentaris anterirors en discusions sobre els drets humans, aquesta superior cultura occidental, no etnocentrica i no imprialista que defenses, és la que va establir els drets humans.
En línia
adonis
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 37



« Resposta #25 el: 15 de Febrer de 2007, 08:31:24 »

per ells potser no, tot és questio de la religió (sempre pel mig) però encara que els sembli correcte no significa que no condicioni la vida de la nena en questio. per cert, molts caieu en la falàcia naturalista, és a dir, considereu que el fet que a una cultura es practiqui una cosa no els dóna dret a fer-ho, és a dir que per molt que privin a nenes del seu clitoris (total o parcialment) no significa que hi hagi un dret establert perquè ho fagin. ja sé que smpre poso l'exemple de l'ablació., pero es el que em sembla més bo i am més possibilitats.

adeu!
En línia

"el dubte és el principi de la saviesa..."
adonis
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 37



« Resposta #26 el: 15 de Febrer de 2007, 08:33:14 »

perdoneu: "el fet es practiqui una cosa en una cultura no els dóna dret a fer.ho" me equivocat:

EL FET QUE ES PRACTIQUI UNA COSA EN UNA CULTURA ELS DÓNA DRET A FER-HO. FALÀCIA NATURALISTA
En línia

"el dubte és el principi de la saviesa..."
Pàgines: 1 [2]   Anar Dalt
  Imprimir  
 
Anar a:  

Impulsat per MySQL Impulsat per PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 vàlid! CSS vàlid!