Fòrum de filosofia
28 de Març de 2024, 11:43:35 *
Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't.

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Notícies: Forum actualizado (Julio 2009). Para participar es necesario registrarse.
Fòrum actualitzat (Juliol 2009). Per a enviar missatges és necessari registrar-se prèviament. Els alumnes que vulguin participar s'han de registrar.
 
   Inici   Ajuda Buscar Calendari Ingressar Registrar-se  
Pàgines: [1] 2 3 ... 5   Anar Baix
  Imprimir  
Autor Tema: pensen els animals??  (Llegit 56678 cops)
^^Iv@N^^
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 5



« el: 08 de Febrer de 2007, 01:31:05 »

Crec que no perque el meu peix va saltar de la peixera i no sabia que a l'altre costat no hi havia aigua

 
En línia
Colombo
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 15


« Resposta #1 el: 08 de Febrer de 2007, 07:15:44 »

Iv@n, crec que el teu argument és força feble o bé és una broma. Les persones desconeixem moltes coses i això no ens prohibeix pensar. Podria ser ( EP NO HO CREC) que el pobre peix fos un "gran profund pensador" ignorant del que hi ha més enllà de la peixera. Pregunto: podria ser? Opino que el problema consisteix sobretot en saber explicar coses que el pensament humà pot fer i que els animals pel que sigui no. En tot cas, el teu plantejament és interessant: poden els animals saber alguna cosa? Quines i com?

Per cert, el peix encara és viu?



En línia
Ol6a
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 5


OlGa·


« Resposta #2 el: 08 de Febrer de 2007, 08:42:53 »


Jo crec que nomes els animals racionals pensen.. Es a dir, els homes. ¬¬ (alguns XD No tots.) Els altres animals crec que segueixen el seu instint. Que perque? Nose... si pensesin crec que no es deixarien fer el que els fan (que si experimentar maquillatge amb ells, o vacunes, etc)
Però potser som nosaltres els ignorants que no ens n'adonem de que els animals pensen oi?

Interessant. ^^
En línia

Gινє mє Nσναсαιиe ···
Colombo
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 15


« Resposta #3 el: 08 de Febrer de 2007, 10:03:03 »

Sabem que els humans podem dominar els animals i també sabem que el cas contrari no es produeix mai. És això una prova que demostra que els animals no pensen? Suposo que sí.  O que no pensen com nosaltres. El que crec és que el pensament humà pot fer coses que cap animal encara que sigui molt intel.ligent podrà fer mai. Per exemple, amb el pensament podem declar el nostre amor a algú, realitzar càlculs matemàtics, manipular aparells complicats, valorar una obra d´art,  etc. Algú podria quina és la característica del pensament humà, si és que existeix, que el diferencia del  pensament dels animals (si és que en tenen)?
 Huh

En línia
alexander_16
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2



« Resposta #4 el: 09 de Febrer de 2007, 05:14:44 »

Poder el teu peix va pensar en suicidarse! Perque les persones pensem, i hi ha gent que es tira de un pont i sap que quan caigui morira...


Hi ha moltes coses que no sabem!
En línia

*[[La distancia no es el olvido de aquellas personas que has querido, podras no verlas, podras no oirlas, pero nunca podras dejar de quererlas]]*
tobías
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3



« Resposta #5 el: 09 de Febrer de 2007, 08:33:57 »

Hola a tots,

sembla que aquesta és la tertúlia còmica del fòrum ... Interessants els arguments protagonitzats pel peix.. Un peix es llença fóra de la peixera, ergo, els animals no pensen. Però alguns humans (éssers pensants) es suiciden, ergo tots els animals que cometen un acte de suicidi pensen .... Aquesta lògica és pròpia del País de les Meravelles d´ Alícia! Però continuem ... Considerem l´ acte del suicidi com un acte de pensament, intencional i voluntari ... Jo em pregunto si els animals realitzen acte d´ aquesta mena. Són "voluntaris" aquests actes? He sentit a dir que els escorpins cometen actes de suicidi, però jo no crec que sigui intencional, ni mogut per cap mena de pensament ...

Escolta, Iv"@n, no es diria Descartes el teu peix, per casualitat?
En línia
àngels
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 14


« Resposta #6 el: 10 de Febrer de 2007, 02:00:42 »

Depen del que entenem per "pensar"

pero igualment jo crec que si que pensen, encara que hi hagi peixos que surtin de la peixera per suicidarse... jaja..

potser no tenen el nostre nivell de resolució, ni la nostra capacitat de pensar, ni els sentiments tan "desenvolupats"...

pero si, cerc que si que pensen, sempre ho he pensat i ho seguiré pensant, em donin els arguments que em donin  Sonrisa


àngels
En línia
Estela
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 10



« Resposta #7 el: 11 de Febrer de 2007, 09:45:05 »

jo crec que els animals pensen.
segurament no pensen tan com nosaltres pero segur que pensen.

(poder el teu peix es sentia sol i per aixo va saltar de la peixera)

ELS ANIMALS PENSEN!!

IES Castellò
En línia
laia
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 20



« Resposta #8 el: 12 de Febrer de 2007, 03:53:00 »

Je, je, el meu gat és més de fer sopes de lletres... Si definim la intel·ligència com a la capacitat de comprendre les coses, llavors sí que podem dir que els animals són inel·ligents, perquè la majoria de gossos domèstics quan els crides vénen, han entès que els crides. En canvi si percebem que la  intel·ligència és la capacitat de raonar i opinar, llavors ja no n'estic gaire segura. Crec que tardarem uns quants anys a afirmar o negar rotundament que els animals pensin.
En línia
/EuDAlD/
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 31



« Resposta #9 el: 12 de Febrer de 2007, 05:00:05 »

Koniek, un respecte a en Trasto, en pau descansi. jaja!

Tot i això m'ha agradat la teva ironia per ridiculitzar els comentaris anteriors i estic molt d'acord amb en tobías sobre que aquest és el sector còmic, perquè discutir sobre si l'acte de suicidi d'un peix és un acte d'inteligència té un punt subrealista i sobretot còmic.

Koniek, tu ja saps que la Mixa sempre guanyava en trasto quan jugaven al trivial!
En línia
^^Iv@N^^
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 5



« Resposta #10 el: 12 de Febrer de 2007, 06:21:54 »

jaja weno ara ve la meva part mes seria....lo del peix era per escalfar Ginyar...weno i colombo si tio el pex es mort  Avergonyit

weno el que vull dir es que realment hi han animals com els primats superiors (chimpanzes ,bonobos) , elefants , dofins ..... que mentalment són realment molt superiors als altres i que memoritzen i reaccionen amb la seva ment devant de problemes....però realment saben el que es fan ?? ho fan per naturalesa i   per sobreviure??

Per exemple : cuan un gos apren a donar la pota o portar les sabates es coscient del que fa? o nomes reacciona devant algo que se l'hi ha ensenyat i ho fa per simple rutina?

crec que els animals pensen a la seva manera no com la coherencia que té un humà pero si a un grau mes petit però que ho fan per sobreviure o por imposició com el cas del gos

 Llengua vagi be a tothom  Ginyar knt
En línia
àngels
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 14


« Resposta #11 el: 12 de Febrer de 2007, 06:58:56 »

no podem esperar que els animals tinguin la capacitat de solucionar problemes que els hi plantagem, memoritzar coses, o altres, pero mes que res per el simple fet que no tenen la capacitat mental que tenim nosaltres.

La nostre intel·ligència és mes desenvolupada... (hi ha exepcions Somriure)

És veritat que els animals la majoria de coses que fan les fan per instint, o per naturalesa i per sobreviure tal com ha dit l'Ivan, pero també és veritat que nosaltres la majoria de coses també les fem per instint i per sobreviure, amb la diferencia que a nosaltres tenim més recursos i ens ho han anat ensenyant durant el llarg de la vida...

Jo seguiré pensant que son intel·ligents Sonrisa

àngels. IES Castelló d'Empúries
En línia
laia
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 20



« Resposta #12 el: 12 de Febrer de 2007, 09:10:35 »

Tens raó Gerard, Àngels que encara que et donin els arguments que et donin seguiràs pensant que els animals pensen, no és cap argument.
En línia
^^Iv@N^^
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 5



« Resposta #13 el: 12 de Febrer de 2007, 09:15:35 »

Angels jajjaja que la han tomado con tigo tia xD weno mira en part te dono la raó perke hi han animals que són una mica intel·ligents  a la seva manera xke memoritzen números , colors , simbols etc. Però pensar indica tenir coneixement i saber del que es fa un animal fa una cosa per instint o impossada per rutines de aprenentatge no pensa el que fa

el que aprèn o aprèn per experiencia , per sobreviure , per rutina o per herència res més jiji

weno xulah si vols knt amb arguments noieta jaja ke aki la gent si no portas aixo no et deixen pasar!!!

weno ke vagi be a tothom!!!
En línia
àngels
Novato
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 14


« Resposta #14 el: 12 de Febrer de 2007, 09:25:47 »

Boikot contra l'àngels '¬¬

Gerard... la veritat es que no se exactament amb que em baso... '^^
Crec que com a animals, el concepte d'intel·ligència ha de ser inferior, esta clar.. pero aviam... crec que encara que siguin animals tenen sentiments, tenir sentiments ja requereix una certa capacitat de pensament...
És la meva opinió, podeu pensar que estic boija... perque la majoria de gent pensa que son essers insensibles... pero jo no ho crec i no se que m'ho fa pensar...

ja pensaré més arguments, ara estic estresada...! Ginyar

Que consti que m'ha costat dir aixo.. Trist

Laia i Gerard no neu tan a saco ...!
« Darrera modificació: 12 de Febrer de 2007, 10:26:40 per àngels » En línia
Pàgines: [1] 2 3 ... 5   Anar Dalt
  Imprimir  
 
Anar a:  

Impulsat per MySQL Impulsat per PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 vàlid! CSS vàlid!